Synkrone miljøer - hands on

Til sidst i dagens lektioner (tirsdag d. 19. sept.) eksperimenterede vi med Google Hangout.

Invitation til Google Hangout

Linket herunder går til den Google Hangout vi benyttede:
https://hangouts.google.com/call/ZutI3GkaCjZ-X9mJqZwfAAkI

Jeg lader linket ligge, så har I muligheden for at eksperimentere lidt mere. I kan fx invitere medstuderende ind via Share, som vist herunder (den lille figur med et plus i højre hjørne øverst). Afsenderen vil være den, der har fulgt linket (overstreget med rødt).


Support til Google Hangouts på dansk

Erfaringer med synkrone miljøer

Jeg har tidligere benyttet Google Hangout både i forbindelse med vejledning og mine undervisningslektioner og jeg har skrevet om både overvejelser og fremgangsmåden i tilrettelæggelse i denne wiki artikel. Det har også været en oplevelse at deltage i en MOOC (Massive Open Online Courses) / MoMA, hvor man benyttede Google Hangouts on Air. Jeg har også her tidligere forklaret fremgangsmåden i anvendelsen.

I mit oplæg til eksperimentet så vi på kort på eksemplerne, hvor de to undervisere på MoMA havde valgt to forskellige tilgange forløbet. I et af mine blogindlæg fra dengang beskriver og viser jeg, hvordan de havde tilrettelagt det. Her finder I også optagelserne fra dengang.


Det andet eksempel var et undervisningsforløb sammen med egne studerende, hvor vi eksperimenterede med Adobe Connect, der er et program, man ofte benytter ved større webinar. Jeg har givet en lille anvisning og eksempel på, hvordan man benytter programmet i denne wiki artikel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar